Miksi markkinointi on tärkeää myös lomasesonkeina?

miksi markkinointi on tärkeää myös lomasesonkeina?

Lomakausina toimistot tyhjenevät ja ihmiset haluavat rentoutua, matkustaa ja viettää vapaa-aikaa. Markkinoinnin kannalta esimerkiksi kesää pidetään usein hiljaisena sesonkina, mutta itse asiassa lomasesongit tarjoavat monia mahdollisuuksia tavoittaa yleisöjä uudella tavalla ja kasvattaa näkyvyyttä. Kerromme seuraavaksi miksi markkinointi on tärkeää myös lomakausina.

Ihmiset ovat rentoutuneita ja vastaanottavaisia

Ihmisillä on vapaa-aikaa: Lomasesonkeina ihmiset kirjaimellisesti lomailevat, eli he ovat rentoutuneempia ja heillä on enemmän vapaa-aikaa. Tämä tarkoittaa enemmän aikaa vietettäväksi myös some-kanavien, nettisurffailun ja viihteen parissa. Tämä tarjoaa tilaisuuden sitouttaa yleisöäsi inspiroivalla ja houkuttelevalla sisällöllä, kun he ovat vastaanottavaisempia uusille ideoille ja viesteille.

Vähemmän kilpailua: Monet yritykset vähentävät markkinointitoimiaan erityisesti kesällä, mikä tarkoittaa vähemmän kilpailua mainospaikoista ja enemmän näkyvyyttä niille, jotka jatkavat aktiivista markkinointia.

Runsaasti tapahtumia: Lomasesongit on usein täynnä erilaisia tapahtumia, kuten kesällä festivaaleja, markkinoita ja urheilutapahtumia, joihin kannattaa kytkeä markkinointikampanjoita – koska siellä ihmiset ovat. Tapahtumissa on mahdollista kohdata potentiaalisia asiakkaita kasvotusten ja luoda henkilökohtainen yhteys. Osallistumalla tapahtumiin voit kasvattaa brändisi näkyvyyttä ja tavoittaa uusia yleisöjä.

Sesonkituotteet ja kausialet: Voitko kuvitella kesää ilman jäätelöä? Ei mekään. Olipa kyseessä sesongin asusteet, herkut tai muut tilpehöörit, ihmiset ovat innokkaita hankkimaan tuotteita ja palveluita, jotka tekevät heidän lomastaan paremman. Monella toimialalla eletään lomakausina huippusesonkia, kuten muoti, pelaaminen, viihde, matkailu, kuluttajaelektroniikka ja puutarhanhoito. Tehtäväksesi jää houkuttelevien tarjousten ja kampanjoiden luominen, jotka vastaavat asiakkaidesi ajankohtaisia tarpeita.

Matkailu ja paikallisuus: Lomakausina ihmiset ovat liikkeellä, kokeilevat uusia asioita ja etsivät vierailukohteita sekä elämyksiä. Tämä tarjoaa loistavan tilaisuuden paikallisille yrityksille markkinoida itseään sesonkivieraille ja matkailijoille. Jos yrityksesi sijaitsee matkailukohteessa, hyödynnä tämä tarjoamalla hyödyllisiä vinkkejä, tarjouksia ja palveluita matkailijoille.

Onnistumisia oikeilla sisällöillä ja kanavilla

Brändin rakentaminen ja markkinointi on pitkäjänteistä työtä, ja jatkuva brändiviestintä on tärkeää luottamuksen ja asiakassuhteiden rakentamisessa. Markkinoinnin unohtaminen lomasesonkeina voi johtaa siihen, että brändisi putoaa asiakkaiden mielistä ja kilpailijat saavat etulyöntiaseman. Sen sijaan valitsemalla oikeanlaiset sisällöt ja kanavat sekä luomalla vuorovaikutteisuutta kohderyhmäsi kanssa (esim. UGC sisällöntuotanto sekä erilaiset kilpailut ja haasteet), lomasesonkiin ajoittuvat kampanjat voivat olla erittäin kiinnostavia, ja tulokset voivat olla jopa parempia kuin minä tahansa muuna vuodenaikana.

Kokeile uusia kikkoja

Lomasesongit ovat hyviä aikoja kokeilla uusia markkinointitaktiikoita, trendejä ja kikkoja. Esimerkiksi vaikuttajamarkkinointi, brändilähettiläsyhteistyöt ja sesonkituotteiden ympärille rakennetut kampanjat toimivat yleensä erinomaisesti lomakausina. Ne ovat erinomaisia tapoja sitouttaa yleisöä sekä kasvattaa brändin tunnettuutta. Lisäksi lomasesongit tarjoavat upeita mahdollisuuksia visuaalisen sisällön tuottamiseen. Vaikkapa kesällä vehreät maisemat, aurinkoiset päivät ja iloiset ihmiset mahdollistavat luovan sisällöntuotannon ulkona, mitä voi hyödyntää markkinoinnissa mahdollisesti jopa ympäri vuoden.

Markkinointia ei siis kannata unohtaa lomasesonkeina, sillä ne tarjoavat lukemattomia mahdollisuuksia kasvattaa näkyvyyttä, sitouttaa yleisöä ja erottua kilpailijoista. Sen sijaan kannattaa jättää markkinointistrategiaan ja -budjettiin joustoa ja tilaa uusille kokeiluille, jotta voit hyödyntää kaikki sesonkien tarjoamat yllättävätkin mahdollisuudet. Ota meihin yhteyttä, niin keskustellaan miten voimme auttaa juuri sinun brändiäsi rokkaamaan myös lomakausina.

markkinointi lomasesonkeina
Edellinen
Edellinen

Ajankohtaisia kuluttajatrendejä

Seuraava
Seuraava

UGC-sisällöntuotanto: Markkinoinnin uusi supervoima